جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۹/۲۰ 
  • کد خبر : ۲۵۶۷
بسته تشویقی در بافت فرسوده شهر چغادك
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری و شورای اسلامی چغادک ، شهرداری این شهر با همکاری اداره کل راه و شهرسازی برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده بسته های تشویقی نوسازی بافت های فرسوده را منظور می نماید. کلیه متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام اقدامات لازم می توانند به شهرداری یا اداره کل راه و شهرسازی مراجعه نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری و شورای اسلامی چغادک ، شهرداری این شهر با همکاری اداره کل راه و شهرسازی برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده  بسته های تشویقی نوسازی بافت های فرسوده را منظور می نماید. کلیه متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام اقدامات لازم می توانند به شهرداری یا اداره کل راه و شهرسازی مراجعه نمایند.

 

مهندس علی زارعی شهردار چغادک در این خصوص  بیان نمود: فرسودگی بافت‌های شهری امروزه به معضلی تبدیل شده که اکثر شهرهای کشور با آن روبرو هستند؛ معضلی که کانون مخاطره محسوب می‌شود و با توجه به تراکم جمعیت در این بافت‌ها علی‌رغم دسترسی محدود به خدمات شهری، جمعیت بیشتری نسبت به سایر بافت‌های شهری در آن زندگی می‌کنند که دسترسی به خدمات بهداشتی، درمانی و خدمات آموزشی برای آنها امکان‌پذیر نیست، زیرا ورود وسایل‌ نقلیه، تامین ایمنی بافت و امنیت انسان‌های درون‌بافت غیرممکن است. در حقیقت دسترسی ساکنان به خدمات شهری با محدودیت مواجه است.

وی اظهار نمود افزایش و توسعه محدوده شهری از جنبه مختلف قابل بررسی و دقت نظر است و افزایش محدوده های شهری باعث از بین رفتن زمین های اراضی می شود که اغلب از جنبه های زیست محیطی قابل توجه اند و در بسیاری از مواقع خسارت های جبران ناپذیری را به محیط زیست و انسان وارد می نماید.هرچند که تکنولوژی و فناوری های جدید به مدد انسان آمده و در این زمینه کمک های قابل توجهی را برای جلوگیری از نفوذ شهرها و سکونتگاه های انسانی در طبیعت نموده است. اما ملاحظات زندگی اجتماعی و فرهنگ انسانی و بخصوص حقوق مالکیت نیز خود عامل مهمی در این مبحث قلمداد می شود که نیاز به بازشناسی دارد. با این روی اندیشمندان شهرسازی توسعه درونزا و استفاده از قابلیتهای موجود درون محدوده شهرها را یکی از راهکارهای مهم در جلوگیری از توسعه و گسترش محدوده اراضی شهری می دانند.توجه به بافت های فرسوده از این منظر بسیار قابل توجه و مهم است.

مهندس زارعی خاطر نشان کرد : 75/19  هکتار یعنی 06/% از مساحت کل شهر چغادک در محدوده  بافت فرسوده شهری است.که این بافت فرسوده  واقع در کوی شرقی حد فاصل خیابان شهید عاشوری تا خیابان  شهید محمد حیدری و خیابان انقلاب اسلامی تا خیابان شهید مهدی باکری با کاربری مسکونی می باشد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0